magnin.blogg.se

Mitt äventyr i Göteborg.

Qruiser

Kategori: Allmänt

Qruiser är en community för gay, bi, trans och queer personer. Det är en hemsida där man kan snacka med personer som har samma eller annan läggning, byta erfarenheter och även träffa kärleken - som jag gjorde med Viktor. Jag blev medlem på Qruiser 2009, när jag började årskurs 9 men har varit välidigt varierat hur aktiv jag varit. Det negativa är att det är välidt många medlemmar som bara är ute efter sexträffar, även gubbar (60-65 års åldern) som letar efter 15 åringar att träffa. Detta tycker jag är väldigt vidrigt och jag svarade aldrig när någon över 30 år skrev till mig. Någon gräns måste det finnas.
 
Jag kan verkligen rekommendera qruiser för de som är gay/bi eller lite exprementerande, för att träffa och prata med andra. Det finns en åldersgräns på 15 år och den är helt gratis (dock får man stå i kö för att komma in). Qruiser har hjälpt mig genom att komma i kontakt med andra gay-personer i samma ålder, vilket har känts underbart, man kunde andas ut och tänka "Det är inte bara jag". Men sen måste man tänka på att det är internet och du kan inte se personen bakom den andra skärmen. Bara för att någon fyllt i att de är 18 år kan det ändå vara en 50 åring på andra sidan - så var försiktig om du ska träffa någon. 
 
Nu när jag har hittat min kärlek gör jag såhär med mitt konto. Jag har ingen anledning att behålla det. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: